Impresii de la Vinvest 2014 – partea I

Vinvest 2014 a fost o ediţie unde am avut parte de surprize plăcute, confirmări, şi surprize mai puţin plăcute. Dar am să încep cu lucrurile bune… Oferta vinurilor expuse spre degustare mi s-a părut ceva mai generoasă ca anul trecut, deşi au existat absenţe flagrante, precum Cramele Recaş sau Wine Princess.

În prima zi – sâmbătă 12 aprilie 2014 – am fost mânat de curiozitate spre standul Vincon. O curiozitate nu tocmai morbidă, având în vedere acest review. Aromatele lor din 2011 nu m-au prea dat pe spate, fiind uşor evoluate, însă am fost surprins de prospeţimea şi aroma Şarbei lor 2012 din gama Beciul Domnesc (!), dar şi de ciudăţenia Rose-ului Variete din 2011 care încă se ţine bine. Vinurile roşii din gama Beciul Domnesc Grand Reserve au fost într-adevăr ok. În rest, nicio surpriză – vinurile sub eticheta Egregio şi Ambrosio livrând la nivelul aşteptărilor.

Domeniile Blaga, un producător mic din Dealu Mare, merită menţionat pentru că se află de abia la început şi chiar şi aşa au făcut o figură frumoasă, în special cu un Cabernet Sauvignon din 2010 foarte plăcut şi echilibrat.

Poate surpriza târgului a venit de la Domeniul Vlădoi, din zona viticolă Murfatlar. Tot un producător mic, cu doar vreo 9 hectare pe rod. Cred că mi-au plăcut toate vinurile fără excepţie, fiind tipice, fresh şi curate. Toate au dat senzaţia de neforţat, de firesc. Carneţelul meu e plin de cuvinte la superlativ pentru Feteasca Regală Ravak 2012, Chardonnay-ul baricat Pivniţa Basarabilor 2012, Muscat Ottonel Ravak 2012, Riesling Italian 2013 (în mod normal am o antipatie faţă de soiul ăsta), Rose-ul de Fetească Neagră 2013 cu mineralitatea lui de Sauvignon Blanc (!), Feteasca Neagră 2012/2011 şi Merlotul Ravak 2011. Per ansamblu o impresie foarte bună!

Domeniul Vlădoi

Standul Domeniului Vlădoi

La Oprişor m-am întâlnit cu jovialul Boris Ionescu, m-am reîntâlnit cu dna. Luminiţa Tzakis şi am făcut cunoştinţă personal cu dl. Gabriel Roceanu. Vinurile lor au păstrat aceeaşi notă prietenoasă, deşi am observat un câştig la capitolul structură, evident mai ales la gamele Măiastru şi Caloian. La finalul degustării, am văzut o Drăgaică Roşie fresh, cu structură puternică şi note condimentate. Adică un vin foarte fain.

La Crama Oprişor

La Crama Oprişor

La Vinarte am avut ocazia să văd nişte albe faine, dintre care Sauvignon Blanc Cuvée d’excellence 2012 s-a detaşat prin intensitatea aromelor. Prince Mircea 2010 şi Prince Matei 2009 nici n-are rost să zic ceva de ele aici în afară de faptul că sunt printre vârfurile vinului românesc (asta dacă nu ştiaţi, hehe).

Standul Vinarte

Standul Vinarte

Apoi am poposit pe la standul importatorului de vinuri şi delicatese din Spania, Vin & Gourmet. Acolo am făcut cunoştinţă cu o grămadă de vinuri spaniole de calitate, dintre care cel mai mult mi-au plăcut cele de la Castillo de Monjardin (de exemplu, cupajul Tempranillo+CS+M 2011) şi de la Bodegas La Remediadora (vezi La Villa Real Crianza 2008).

Vin & Gourmet

Vin & Gourmet

Cred că la standul Vitis Metamorfosis am văzut cele mai multe vinuri faine pe metrul pătrat. Mi-au rămas întipărite pe limbă mai ales un Sauvignon Blanc din 2013 neetichetat şi probabil nestabilizat, un „super muscat” din Muscat Ottonel+Tămâioasă Românească, un Merlot 2010 din gama Vitis Metamorfosis, dar şi Feteasca Neagră şi Cabernetul Sauvignon din gama Cantvs Primvs care au fost superbe. Însă cel mai curios dintre toate a fost un Shiraz din 2013 neetichetat încă, o bestie tânără, un vin mov, extrem de reductiv şi piperat.

Standul Vitis Metamorfosis (cu dl. Vlădoi în spionaj)

Standul Vitis Metamorfosis (cu dl. Vlădoi în spionaj)

Am făcut un scurt popas pe la Petro Vaselo, unde m-am distrat cu spumantele lor proaspete, fructate şi extrem de plăcute, Zenith şi Nadir. Sincer, speram la o prezenţă mai consistentă la târg din partea lor, să fie cineva care să le prezinte noile vinuri…

Standul Petro Vaselo

Standul Petro Vaselo

Apoi a urmat Vinul Familiei Boeru, o noutate pentru mine (a nu se confunda cu Domeniile Boieru), prezenţi la cel mai fancy stand de la Vinvest. Este o cramă din Valea Călugărească (deci vinuri DOC Dealu Mare), având 23 de hectare. Pentru început, am văzut o Fetească Neagră 2012 fructat şi easy-going (ai zice, deh, anul!), ca mai apoi să fiu surprins de structura Cabernetului din acelaşi an. Interesant, îmi zic. Hai să vedem vinurile lor vintage. Am văzut un Merlot din 2005 piperat, light, cu note mature şi apoi un Pinot Noir din 2000(!) cu un nas nu foarte evoluat aducând note iodate, de grajd, fructe roşii, ierburi, note saline de măsline negre şi alte nebunii dintr-acestea. Foarte fain.

Vinul Familiei Boeru

Vinul Familiei Boeru

Ca să vă faceţi o idee de amenajarea de la Boeru...

Ca să vă faceţi o idee de amenajarea de la Boeru…

În partea a II-a vor urma alte impresii de la standuri, dar şi câteva impresii critice legate de târgul în sine.

 

Lasă un răspuns

