Stare

Un vin sobru: Château Laforêt 2011 Bordeaux Supérieur

Despre varianta din 2009 a acestui vin a scris şi Ciprian. De la el a şterpelit şi poza. Merită să citiţi şi postarea lui.

Lângă pizza pe care tocmai am scos-o din cuptor ar merge numai bine un vin roşu mai uşurel, mi-am zis. Un Bordeaux de 12.5% alcool din Merlot, Cabernet Sauvignon şi Cabernet Franc? E perfect – că altul n-am oricum!

Ei bine, încă din momentul în care l-am turnat în pahar am ştiut că nu va fi uşor deloc. Nivelul moderat de alcool înscris pe etichetă m-a păcălit. Un roşu foarte închis, opac. Îl duc la nas? Se simte doar cacao, nişte adieri slabe de fructe negre de pădure (indescifrabil de care) şi pământ. Gust oarecum plat, cu tanini uscaţi. Învârt eu ce-nvârt din pahar până mă plictisesc. E clar, ăsta se deschide greu.

chateau laforet 2011 bordeaux superieur

Image credits: Ciprian Hareţ

Am luat decantorul şi l-am aruncat acolo pentru o juma’ de oră – o oră. Atent monitorizat în tot acest timp, am văzut cum vinul se deschide foarte plăcut lăsând să iasă la înaintare afinele şi porumbele degerate de frig. Chiar şi aciditatea învie, punând în valoare probabil singurul gram de zahăr rezidual şi domolind puţin taninii.

Post gustul e destul de lung, sec, acid şi taninos. A real mouth cleanser!

Un vin neaşteptat de sobru, simplu, cu o structură foarte faină, dar care nu cred că e pe placul oricui. Eu cel puţin când eram începător nu agream genul ăsta de vin auster şi care-ţi lasă gura pungă, ci preferam vinurile mai fructate, mai coapte, mai rotunde.

Dacă şi ţie-ţi place vinul pe fruct, dulceag, plin, poate Cabernetul ăsta te-ar bucura mai mult.

Revenind la Château-ul nostru Laforêt, aş zice că e prea tânăr, dar că la 82-83 de puncte şi 17 lei, îşi merită toţi banii. Iar lângă o masă grasă, va merge ca uns, heh. De unde l-am luat? De la Lidl, desigur.

82-83 de puncte. 17 lei, parcă. Lidl, of course.

Lasă un răspuns

