Sauvignon Blanc Château Pietro – Domeniile Franco-Române

Image credits: Ciprian Hareţ

Image credits: Ciprian Hareţ

După o zi de-aia corporatistă, cu stat peste program, pizza mâncată deasupra tastaturii şi Skype call-uri în ceas de seară, simţeam nevoia să sorb ceva uşor. Neapărat un alb. Fresh, sau în orice caz foarte băubil.

Mi-am adus aminte că am în dulap un Sauvignon Blanc ieftin în legătură cu care relatările lui Ciprian şi George m-au făcut tare curios. Aşadar, un Sauvignon Blanc la 12 lei, sec, produs în Dealu Mare de Domeniile Franco-Române.

Ce am găsit în sticlă? Lucruri oarecum neaşteptate, dar bune. Culoarea e regulamentară, pală, cu inflexiuni ca de alamă, însă nasul şi gustul e neaşteptat de copt şi de onctuos.

Arome dulcege, mieroase, ce aduc a fagure de miere, nuci, vanilie, flori de salcâm şi tei, fructe zaharisite şi citrice. Eu zic c-a văzut lemnul. E prea onctuos şi aşezat! Ca structură, e dulceag şi se termină uşor astringent citric-amărui. Niscaiva urme de bule.

Un vin galben, nu verde, dar foarte băubil, cu un 13% alcool care nu deranjează. Corpul nu e greu, nici aciditatea prea mare (mie mi-ar fi plăcut să fie mai mare), nici postgustul infinit. De fapt, tocmai lucrurile astea-l fac băubil şi uşor de abordat. E miercuri seara – cine are chef de greucene? Cred că merge perfect cu cărnuri albe slabe, preparate cu sosuri sau umpluturi mai dulci.

Interesant că impresiile mele diferă de cele ale lui George şi Ciprian, în sensul că vinul meu e mai copt, mai evoluat puţin.

84p. Freaking best buy!

 

Lasă un răspuns

