Domnul de Rouă în Roşu 2014 – Avincis

Domnul de Rouă în Roşu de la Avincis e un vin entry level de la Avincis – 23 de lei luat dintr-un magazin de specialitate. Am luat o sticlă ca să-l aprofundez, asta după ce am avut ocazia să-l gust la un festival. Vinul e intrigant atât datorită stilului sobru (neobişnuit în gama lui de preţ), cât şi a cupajului oarecum inedit: Cabernet Sauvignon 50%, Merlot 35%, Pinot Noir 15%.

Culoarea e de un roşu perfect, foarte închis. Iniţial nu miroase decât a… vin. Necesită aerare serioasă ca să ne spună ceva. Eu am turnat un păhărel şi l-am lăsat aşa deschis câteva ore. Chiar şi după aerare, vinul este reţinut în exprimare, cu un caracter vinuos în prim plan, căruia i se alătură fructele negre de pădure (afine, mure), vişine în alcool, precum şi nişte impresii de fructe uscate şi fum. Nu cred să fi fost baricat. Structura lui e una solidă, ca să nu zic dură, cu aciditate măricică şi tanini destul de arţăgoşi. Dacă trece de 16-17 grade începe să apară şi o senzaţie dulceagă care-l echilibrează.

În ansamblu, când iei totul în calcul – miros, textură, arome – vinul e proaspăt, suculent, fructat (cu o intensitate temperată a aromelor) şi acrişor, însă taninii tari îţi spun că nu e un suculeţ.

Pe site, cei din Drăgăşani ne recomandă să-l bem tânăr, dar eu tare aş vrea să-l văd peste 1-2 ani, păstrat corespunzător. E prea tânăr, prea dur, chiar şi pentru palatinul meu, obişnuit cu tot felul de acrituri şi Caberneturi proaspăt fermentate.

83p acum. Mă aştept să crească frumos, să se tempereze cu un pic de învechire.

Pentru cei care-l vor acum – aruncaţi-l în decantor fără milă pentru măcar o oră.

Lasă un răspuns

